Skip links

Dinaminis maršrutų planavimas

Rinkos konsultacija

Šiuo metu vykdome tik rinkos konsultaciją. Kviečiame atsakyti į kelis klausimus ir sudalyvauti. Atsakymų laukiame iki 2020-11-03.

Kontekstas

DALINTIS

AB „Kelių priežiūra“ prižiūri valstybinės reikšmės kelius visoje Lietuvoje (apie 21 000 km). Priežiūros darbai vykdomi tiek vasaros, tiek žiemos metu. Žiemą didelė dalis kelių tinklo (apie 16 000 km) yra barstomi slidumą mažinančiomis medžiagomis, pvz., druskomis (NaCl ir kt.) ir smėliu. Kelių dangos slidumo mažinimo (barstymo) darbus atlieka daugiau nei 300 barstytuvų (sunkvežimių) ir kitų mechanizmų, kurie yra paskirstyti 60 padalinių visoje Lietuvoje.

Iššūkis

Daugelį metų sprendimai vykdyti žiemos priežiūros darbus keliuose būdavo priimami padaliniuose budinčių darbuotojų ir jų kokybė priklausydavo nuo darbuotojų patirties bei kompetencijos. Nuo 2018 m. AB „Kelių priežiūra“ įsidiegė pažangią kelių būklės prognozavimo sistemą (KBIS), kuri kas 1 valandą atnaujina ir vaizduoja žemėlapyje esamą ir numatomą kelių dangos būklę, t. y. sudaro kelio būklės prognozę (Prognozė).

Kaip veikia KBIS?
Kelių tinklas yra padalintas į segmentus, kurių kiekvienas pasižymi konkrečia klimato charakteristika, priklausančia nuo paties kelio sandaros, jo gamtinės ir antropogeninės aplinkos bei kitų kelio būklę veikiančių faktorių. Į sistemą kas 1 val. surenkami duomenys iš įvairių šaltinių, pvz., kelių orų sąlygų meteorologinių stočių, skaitmeninės orų prognozės modelio, organizacijos vykdytų žiemos kelių priežiūros darbų apskaitos sistemos ir kt. Visi duomenys apdorojami ir apskaičiuojama Prognozė kiekvienam kelio segmentui 18 val. į priekį, remiantis to segmento klimato charakteristika. Prognozė pateikiama grafinėje aplinkoje ir naudojant aplikacijų programavimo sąsają (API). KBIS indikavus, kad tam tikrose vietose susiformuos pavojinga kelio būklė, pvz., plikledis, sudaroma rekomendacija darbams. Organizacijos darbuotojas priima sprendimą ar, kiek ir kur siųsti barstytuvus ir/ar kitus mechanizmus atlikti reikiamus darbus, pvz., barstyti druską, valyti kelią ir pan. Esant žiemiškoms orų sąlygoms, atsiranda poreikis išsiųsti net ir visus 300 barstytuvų ir kitą techniką vienu metu, todėl maršrutų sudarymas ir resursų paskirstymas tampa sudėtingu procesu. Negana to, nuolatos atsinaujinanti informacija apie kelių būklę yra svarbiausias faktorius priimant sprendimus, taigi pasikeitus sąlygoms gali reikėti priimti jau kitokio pobūdžio sprendimus, nei buvo numatyta anksčiau. Efektyvinant organizacijos veiklą, iškilo poreikis automatiškai kurti ir planuoti barstytuvų ir kitų mechanizmų maršrutus, kurie priklausytų nuo Prognozės ir turimų resursų (Dinaminiai maršrutai).

Esamo sprendimo apribojimai

  • Šiuo metu naudojami maršrutai, kurie parengiami prieš žiemos sezono pradžią ir keičiami tik įvykus esminiam organizacijos struktūros, prižiūrimų kelių klasifikacijos ar kitiems esminiams pokyčiams (Statiniai maršrutai);
  • Maršrutų pakeitimus darbo metu esant poreikiui dėl oro sąlygų atlieka padalinių budintys darbuotojai, taigi yra didelė žmogiškosios klaidos rizika;
  • Plikledis kelio dangoje dažnai susidaro ne per visą kelio ilgį iškart, o atskiruose kelio ruožuose, dėl to slidumo mažinimas per visą kelio ilgį yra ne efektyvus sprendimas;
  • Barstomos druskos normą nustato padalinyje budintis darbuotojas ir dažnai nesiremdamas KBIS rekomendacijomis;
  • Sprendimus išsiųsti barstytuvus į kelią priima padalinių budintieji, o ne centralizuotas kelių priežiūros valdymo centras;
  • Vairuotojai kelių ruožų informaciją, kuriuose reikia atlikti darbus, gauna tekstu arba žodžiu, o ne pateiktus žemėlapyje ar navigacijoje.

Sprendimas

Optimalaus maršruto pagal įveiktą atstumą generavimas ruožams, kuriuose reikia atlikti darbus;.

Integracija su Kelių būklės prognozavimo informacine sistema (KBIS).

Naujų maršrutų barstytuvams generavimas kiekvienai KBIS pateiktai prognozei kas valandą.

Darbų atlikimo laikas sugeneruotuose maršrutuose turi būti ne ilgesnis, nei nustatyti darbų atlikimo trukmės reikalavimai (SLA).

Galimybė budinčiui darbuotojui pasirinkti ar naudoti Statinį, ar sugeneruotą realiu laiku Dinaminį maršrutą.

Vairuotojams Android telefone/planšetėje pateikiamas sugeneruotas maršrutas, siūlomas atlikti darbas ir kita aktuali informacija.

Nauda

  • Konkursą laimėjęs dalyvis bus kviečiamas į derybas sudaryti paslaugų sutartį įgyvendinti projektą pagal “Pilot” metodą;
  • “Pilot” sutarties vertė 10 000 EUR;
  • Galimybė naudotis AB “Keliu priežiūra” ekspertų pagalba;
  • Galimybė toliau plėtoti tokį sprendimą ir pasiūlyti kitiems pirkėjams Europoje.

Šiuo metu vykdome tik rinkos konsultaciją. Kviečiame atsakyti į kelis klausimus ir sudalyvauti. Atsakymų laukiame iki 2020-11-03.

Procesas

Etapas 1

Sukurkite MVP (minimalios vertės produktą)

Etapas 2

Dalyvaukite konkurse

Etapas 3

Išrenkami 3 konkurso laimėtojai

Etapas 4

Vyksta derybos su laimėtojais. Pasirašoma sutartis su vienu laimėtoju

Startas

Pasiruošimo darbai ir pradedam projektą “Pilot”

Sudalyvaukite rinkos konsultacijoje

Šiuo metu vykdome rinkos konsultaciją. Norime geriau pasiruošti konkursui, todėl kviečiame atsakyti į kelis klausimus.

Dokumentai

Skip to content