Skip links

Išmanus apšvietimas geležinkelio stotyse ir peronuose

Kontekstas

DALINKIS

Efektyvus ir išmanus apšvietimo sistemos valdymas traukinių stotyse ir peronuose gali užtikrinti energijos našumą bei sumažinti kaštus geležinkelio pramonės įmonėms. Šiuo metu Lietuvos geležinkelio stotyse apšvietimas veikia pilnu pajėgumu net ir tada kai aplinkui nėra žmonių ar nakties metu, kai stoties užimtumas itin mažas. Išmanaus apšvietimo sistema turėtų atsižvelgti į žmonių srautus, kurie priklausomai nuo meto, ar tai būtų judrus darbo dienos rytas, ar mieguistas sekmadienio vakaras, leistų reguliuoti apšvietimo lygį neeikvojant nereikalingos energijos. Atvykstantys traukiniai, eskalatoriai ir peronai ir kitos viešosios erdvės turi būti matomos tiek keleiviams, tiek darbuotojams, užtikrinant saugumą ir efektyvumą judrioje geležinkelio aplinkoje. 

Iššūkis

,,Lietuvos geležinkeliai” (LTG) siekia, kad stotys būtų saugesnės ir našesnės, dėmesį skiriant tvariai aplinkai ir visuomenei. LTG tikisi sumažinti energijos kaštus taikant inovatyvius apšvietimo sprendimus. Geležinkelio stočių apšvietimas turi būti įrengtas taip, kad apšvietimo intensyvumas būtų reguliuojamas, priklausomai nuo dienos šviesos intensyvumo, žmonių srautų judėjimo ir traukinių atvykimo ir išvykimo grafikų, nustatant reikiamo apšvietimo lygio grafikus tam tikru paros metu. Pagrindinis iššūkis yra užtikrinti, kad šviestuvai bei sistema atitiktų norimą šviesos efektyvumą peronuose, viešosiose patalpose (bilietų kasos, eskalatoriai, tualetai ir kt.), traukinių linijose, automobilių stovėjimo aikštelėse, stoties ir personalo patalpose. 

Sprendimas

Išmanaus apšvietimo valdymo sistema turi būti funkcionali, lengvai valdoma ir prižiūrima (user-friendly) bei valdoma ne tik iš stoties patalpų, bet ir iš nutolusių darbo vietų.

Išmanaus apšvietimo sprendimai turi užtikrinti, kad projektuojant apšvietimą būtų atsižvelgta į specialius geležinkelio aplinkos reikalavimus.

Įdiegta išmanaus apšvietimo sistema turi leisti keleiviams aiškiai matyti visus atvykstančius traukinius prie peronų, bilietų kasas, bilietų aparatus, nuorodomąsias švieslentes, eskalatorius ir išėjimus traukinių stotyse, o traukinių operatoriams – visus keleivius esančius peronuose.

Išmanaus apšvietimo intensyvumas būtų reguliuojamas, priklausomai nuo dienos šviesos intensyvumo ir žmonių srautų judėjimo ir buvimo peronuose ar kitose viešosose erdvėse.

Skip to content