Skip links

Technologijos stotyse

Technologijos stotyse

Technologijos stotyse

Kontekstas: šiandien šiuolaikiniai keleiviai iš geležinkelio operatoriaus tikisi ne tik įprastai suteikiamos paslaugos tačiau ir modernios ir malonios kelionės patirties. Stotys yra viena populiariausių vietų, kurioje ir praeivių ir keliaujančių ar atėjusių apsipirkti žmonių srautas itin didelis palyginus su kitomis miesto vietomis. Keleivių praeinamumas didžiosiose stotyse siekia šimtus žmonių, todėl svarbu užtikrinti, kad visus pasiektų informacija apie artėjančius traukinius, jų vėlavimus ir kita su kelione susijusi informacija būtų lengvai pasiekiama, o eismo valdymo centras galėtų laiku reaguoti į besikeičiančias situacijas.  

Galimi sprendimai:  

1) Operatorius, naudodamasis „WiFi“ tinklu per integruota keleivių informacine sistema gali siųsti naujausią informaciją apie traukinių tvarkaraščių pasikeitimus ir atnaujinti informaciją apie vėlavimus.  

2) Vidaus stoties ženklinimas turi būti pakankamai išsamus, kad visi galėtų aiškiai matyti ir suprasti kelią į traukinių peronus ir kitas stoties zonas, tokias kaip kavinės ar parduotuvės. Gauti informaciją apie liftų ar eskavatorių gedimus iš anksto. 

3) Laisvalaikio zonos, kuriose yra didelis žmonių srautas, turėtų būti gerai vėdinamos ir valomos. Pavyzdžiui, valymo robotai galėtų būti integruoti kaip nauja efektyvi technologija. 

4) Išmanios bilietų kasos bei keleivių srauto skaičiavimas. 

5) Išmanios stoties apibrėžimą taip pat apima ir moderni pastato infrastruktūrą – tai gali būti išmanus energijos vartojimo sprendimas naudojant daiktų interneto (IoT) technologiją sureguliuojant apšvietimo stiprumą pagal stočių užimtumą, taip pat gaisrų gesinimo ir pastato saugumo užtikrinimą.

Share on
Skip to content